10/09/2013

Makaron z łososiem w sosie śmietanowym

Jest to doskonała kolacja w środku tygodnia - zwykły makaron uczynimy bardziej wyjątkowym, dodając łososia. Jeśli nie uda nam się zdobyć świeżego, równie pysznym substytutem będzie kilka plastrów wędzonego łososia.


Składniki (na 4 porcje):
450g makaronu spaghetti
3 łyżki oliwy z oliwek
1-2 ząbki czosnku, posiekane
2 czerwone cebule, pokrojone
średnia marchew, pokrojona w słupki
3 x 150g świeżego fileta z łososia
(bez skóry, pokrojonego w kostkę)
300 ml śmietany kremówki
3 łyżki natki pietruszki
6 pomidorków koktajlowych

Gotujemy makaron zgodnie z instrukcją na opakowaniu w garnku we wrzącej, osolonej wodzie, odcedzamy.W międzyczasie rozgrzewamy olej na patelni, dodajemy czosnek, marchew i czerwoną cebulę i smażymy przez 3-4 minuty, aż cebula zmięknie. Dodajemy kostki łososia i śmietanę i dalej gotujemy całość na małym ogniu przez pięć minut, aż łosoś nie będzie już surowy.
Mieszamy sos z łososiem z odcedzonym makaronem i doprawiamy do smaku solą i świeżo zmielonym czarnym pieprzem. Dodajemy natkę pietruszki i przekrojone na pół pomidorki. Mieszamy dokładnie i natychmiast podajemy. Smacznego!

11 komentarzy:

  1. Zrobiłam i danie było przepyszne! Dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie jestem w trakcie odtwarzania na swojej patelni i muszę przyznać, że pachnie pięknie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. pyszne nie przepadam za smażonym łososiem ale to danie jest super i jest bardzo szybkie polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pycha!!! Polecam!!! (Ja zastępuja śmietanę jogurtem- mniej kalorycznie a równie pysznie!)

    OdpowiedzUsuń
  5. Obłędne! Właśnie skończyłam jeść i jestem przekonana że jak mój mąż nie lubi ryb tak to danie go zachwyci

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę! takie proste a takie smaczne. najprostsze rozwiązania są najlepsze :)

      Usuń
  6. danie jadlam u kuzynki, poprosilam o przepis i wlasnie skonczylam robic :) jest pyszne !!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale wygląda genialnie! Może w weekend zrobię, to wygląda tak elegancko, że idealnie pasuje na niedziele

    OdpowiedzUsuń
  8. Hmmm ciekawe danie i sporo dodatków widzę, także pewnie mi posmakuje. Dzięki za przepis!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...