2/06/2013

Smaczny trend: czekolada z półki ze zdrową żywnością


Czy obdarowujemy kogoś dziełami od chocolatiers, czy częstujemy gości czekoladą z wiśniami, spożywaniu tych słodkości może towarzyszyć poczucie winy. Bo to dodatkowe kalorie, bo można było zjeść coś zdrowszego i właściwie poza chwilami przyjemności nie ma niczego, co usprawiedliwiałoby czekoladowe łakomstwo. Na szczęście producenci czekolady postanowili zaradzić wyrzutom sumienia.

Stewia zamiast cukru, kwasy Omega-3 i Sprawiedliwy Handel – to trzy sposoby producentów na włączenie czekolady do grona zdrowych produktów. Trend jest odpowiedzią na oczekiwania konsumentów, którzy chcą jeść zdrowo i mieć do czynienia z towarami prawdziwymi o pochodzeniu lokalnym, a na jakąkolwiek chemię w żywności reagują wręcz alergicznie.

Kiedy w osładzaniu herbaty modne stały się słodziki, wśród cukierników zaczęło mówić się o pozbawionej kalorii i niepowodującej próchnicy stewii. W Unii Europejskiej dodatek został dopuszczony dopiero jesienią ubiegłego roku, choć w Ameryce Południowej stewia znana i stosowana jest od kilkuset lat.

Środek dodawany jest do lodów, dżemów, jogurtów i oczywiście czekolad. Te ostatnie są, co chyba najważniejsze, produktami niskokalorycznymi – dotyczy to nie tylko czekolad gorzkich, polecanych diabetykom, ale też np. kakao.

Równie innowacyjne co słodzenie czekolady stewią jest dodawanie do niej kwasów Omega-3. Wpływają one pozytywnie na pracę serca, odporność organizmu i zdolność koncentracji. Na rynku polskim dostępna jest biała czekolada dla dzieci, sprzedawana w aptekach jako suplement diety.

Na rynku spożywczym wzrasta też popyt na produkty Sprawiedliwego Handlu. Przeważają w nich kawy i herbaty, ale wysoką pozycję zajmują również czekolady. Choć idea skupia się głównie na uczciwych praktykach handlowych, istotne jest także pozbawienie takich czekolad sztucznych dodatków. To sprawia, że są zdrowie, aczkolwiek nie niskokaloryczne.

Czekolada to mały luksus, na który każdy ma czasami ochotę sobie pozwolić. Tym bardziej cieszy, że jej producenci tworząc innowacje, myślą nie tylko o nowych smakach, ale i zdrowiu konsumentów. Aż chciałoby się powiedzieć: czekolada, samo zdrowie!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...