1/30/2013

Brownie czekoladowo-kokosowe


Postanowiłam zmodyfikować jakoś moje ulubione brownie i dodałam jeden z moich ulubionych składników-świeżo starte wiórki z kokosa! Oczywiście można je swobodnie zastąpić tymi klasycznym wiórkami, które kupujemy w sklepie. Dodatkowo zredukowałam ilość czekolady o połowę, czyli zamiast całej tabliczki (100g) użyłam tylko 50g. W zwykłym brownie jajka uciera się razem z cukrem, ale ja spróbowałam czegoś innego i ubiłam białka, przez co ciasto jest delikatnie puszyste. Moi domowi smakosze stwierdzili, że to fajna alternatywa dla klasycznego brownie. Oczywiście Wy możecie pójść krok dalej i dodawać różne składniki. Bawmy się w kuchni!

Składniki (na ciasto o średnicy 21 cm): 
pół tabliczki gorzkiej czekolady 
125g masła
2 łyżki kakao
2 jajka
2 łyżki wiórków kokosowych
1 łyżeczka proszku do pieczenia
5 kropli aromatu śmietankowego
100g mąki
60g cukru


Nagrzewamy piekarnik do 200C. Masło roztapiamy w rondelku i dodajemy do niego pokruszoną gorzką czekoladę i kakao, mieszamy raz na jakiś czas do całkowitego rozpuszczenia się składników. W tym czasie oddzielamy żółtka od białek i ucieramy żółtka z cukrem, proszkiem do pieczenia i aromatem. Dodajemy rozpuszczone masło z czekoladą i miksuejmy na niskich obrotach do uzyskania jednolitej masy. Dodajemy wiórki kokosowe i mąkę i ponownie miksujemy całość.

W osobnym naczyniu ubijamy 2 białka z szczyptą soli na sztywną masę, którą następnie porcjami dodajemy do masy czekoladowej i mieszamy delikatnie łyżką. Tortownicę natłuszczamy i przelewamy do niej masę i wkładamy do piekarnika na ok. 30 min. Aby sprawdzić czy ciasto już jest gotowe - wkładamy do niego wykałaczkę. Powinna być sucha. Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...