1/29/2013

Coś na lekko: Indyk faszerowany szpinakiem

Postanowiłam wprowadzić nowy cykl tematyczny do mojego bloga, a mianowicie lekkie dania dla osób dbających o linię. Nie ukrywam, że sama dbam o swoją i nie jest mi wszystko jedno co jem zwłaszcza dlatego, że moje ciało żyłoby wtedy absolutnie własnym życiem. Największy problem mam jednak w restauracjach, gdzie na prawdę chciałabym spróbować wielu rzeczy, ale rozum mi zabrania. Mowa tu chociażby o sałatce Cezar, o której piszę tu.

Owszem. Bardzi lubię piec i jest to moja ulubiona działalność na obszarze kuchni, ale niestety sama nie jadam swoich wypieków, ale ogromną radość sprawia mi pieczenie dla innych.

Tak więc mam zamiar zamieszczać tu przepisy ze szczególną dedykacją dla osób, które chcą schudnąć lub nie przytyć po skończonej diecie (tak jak ja).

Dziś przepis na pyszne rolady z indyka faszerowane szpinakiem.

Składniki (na 4 porcje):
750g piersi z indyka
2 paczki po 250g świeżego szpinaku
3 ząbki czosnku, posiekanego
200 g białego chudego twarogu
suszone zioła prowansalskie
sól, pieprz


Pierś z indyka myjemy i kroimy na 4-5 szerokich 0,5cm na wysokość filety. solimy, pieprzymy i posypujemy ziołami prowansalskimi z obu stron.
Na patelni rozgrzewamy 3 krople oliwy, wrzucamy posiekany czosnek, a następnie wrzucamy umyty i posiekany szpinak i podsmażamy przez 5 minut, do odparowania wody. Studzimy.

Na przyprawione filety nakładamy po 2 łyżki szpinakowego farszu, rolujemy i spinamy wykałaczkami ( ja zużyłam 5-6 wykałaczek na filet). Tak przygotowane filety kładziemy na rozgrzanej patelni z odrobiną oliwy z oliwek. Obsmażamy z każdej strony po 5-7 minut. Wyjmujemy i wstawiamy na 10 minut do piekarnika nagrzanego do 160C. Podajemy od razu, np z sosem jogurtowym, ale równie dobrze smakuje też na zimno. Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...